måndag 14 januari 2019

Måndagslistan!

Måndagslistan!

Jag:
Hann jobba tre dagar i barngrupp och en dag hade vi stängningsdag och skrev halvårs-utvärdering. Känner mig nöjd över att jag inte slentrianmässigt åt sötsaker bara för att det fanns tillgängligt. Har ändå ätit fredagsgodis och fikade sista saffransbullen under helgen så ingen behöver oroa sig. ;) 

Familjen:
Liv fick vattkoppor under veckan och var rätt dålig några dagar. Nu mår hon bättre men fullt med prickar fortfarande. Katterna blev aldrig steriliserade under vecka då veterinären var sjuk. 

Veckan som gick:
Kom igång bra med träningen och provade ett nytt vegetariskt recept. Åt vegetarisk mat tre middagar. Plockade bort stjärnor och julsakerna, som mest är vintrigt än juligt här hemma. Livs saker är kvar dock. 

Veckan som kommer:
Vabb för min del. Ska bara iväg på ett kvällsmöte med jobbet. Ta bort Livs julsaker. Städa i mitt pysselrum som är väldigt dammigt efter murjobbet. Vi hoppas få hit någon som kan kika på muren då den känns lite väl tunn.

Veckans bästa:
Skulle väl vara träningen och maten då. Att Liv blev piggare. Att all puts på muren är borta.

Vad jag ser fram emot till helgen:
En friskare helg. Antar att vi är fler som behöver lite miljöombyte om vi inte kan ta oss ut på hela veckan så vi får se vad det blir. Har stött på lite komplikationer med muren också så det kanske blir en ofrivillig paus under veckan. Annars fortsätter vi med den.

Drömmer om:
Ja, att bli ekonomiskt oberoende kanske var lite och ta i. Men lite mer snö så att jag kan åka nåt på skidorna i år kanske är mer realistiskt.

Min träning:
Fick till två pass här hemma, en 45- minuterspromenad och två rastpromenader. Får väl vara ganska nöjd med det.

Inga kommentarer: