söndag 6 januari 2019

Sista lediga jullovsdagen!

Nu har vi varit lediga i två härliga veckor. Som alltid när ledigheten tar slut så får jag lite panik och dåligt samvete för att vi inte har gjort tusen saker. Vi har inte varit på bio, till badhuset, till skidbacken, grillat korv i solen, varit på Leos lekland, bowlat, träffat massa människor osv. MEN vi har varit tillsammans mycket och varit i pulkabacken, spelat en himla massa spel, sett på film och firat nyår. Lars och Liv har åkt skridskor, Liv har haft kompisar här och en kusin som sovit över. Vi har gjort saker som alla i familjen velat göra och tagit långa sovmornar och verkligen tagit det lugnt. Är det bara jag som får lite dåligt samvete för att man inte gör femtielva aktiviteter när man är ledig? Jag kan ärligt säga att jag inte orkar alla gånger. Jag jobbar heltid, Lars jobbar heltid. Jag behöver också varva ner lite när vi är lediga och innerst inne tror jag att många barn också behöver det när det blir ledigt. Men ändå, det där jädra gnaget.

2 kommentarer:

Emma sa...

Jag tycker ni verkar ha gjort många saker. Viktigaste är väl att man gör det man känner för. Du får fråga dig själv var den känslan kommer ifrån, är det någon som har förväntning på aktivitet? Om inte, ta det lugnt. Kram

livet på myra sa...

Jaa, Liv är nog lite så, att det ska vara aktiviteter som de jag räknade upp men jag hoppas att hon ändå kan känna glädje över andra saker vi gör. Att vi ändå är tillsammans. Jag som förälder uppskattar mer de vardagliga sakerna man gör tillsammans och att göra saker utanför hemmet går i perioder för mig. Och detta jullov var vi väl inte synkade, jag och Liv. :D