lördag 6 april 2019

En lördag i april!

Ibland, eller väldigt ofta, tycker jag att jag inte hinner med så mycket. Tänkte att jag skulle dokumentera en dag på helgen för att se vad som faktiskt händer och vad som blir gjort.

08.10
Vaknade efter en väldigt god natts sömn. Katterna vägrade att komma in igår kväll så jag har legat precis som jag velat i sängen. :) 

09.00
Frukost. Har hittat en jättegod yougurtkvarg som jag mixar tillsammans med banan, blåbär och någon mer frukt. Idag blev det vindruvor och jordgubbar också.

10.13
Rensade äntligen ur kläder som legat och tagit plats i byrån. En del sparas, en del slängs och en del ska jag försöka sälja. Jag och en kompis har pratat på att loppis här hemma lite längre fram i vår.

11.17
Precis hemkommen efter en joggingtur.

11.38
Gjorde iordning Cornelius utebur. Han har ju huserat i stallet under vintern men nu får han komma ut till sin vanliga bur.

11.50
Planterade mina tre penséer som jag hade kvar sen jag planterade i måndags. De hade stått i växthuset och såg väldigt dystra ut men jag tror att de repar sig efter lite vatten. Fixade pannkakor till lunch.

12.55
Tittade till Lars som precis hade börjat måla golvet i hallen.

13.45
Körde iväg Liv som skulle på kalas. Mamma och Jan kom precis när vi skulle åka så när jag kom hem tillbaka så fikade vi tillsammans.

15.53
Katterna slappade och jag tejpade i trappen, runt om där vi behöver bättra på med färg. Kollade in lite hockey medan jag gjorde mat.


17.18
Maten stod i ugnen och jag passade på att pynta lite i påskriset.

18.16
Efter maten gick vi ut. Lars tog ner julbelysningen som suttit i flaggstången och jag krattade ur det som ska kallas rabatt.


Men nu är vi trötta, båda två. Det är bara Liv som håller igång. Ska ringa hem henne från grannen och sen blir det kaffe och choklad i soffan.





Inga kommentarer: