måndag 1 april 2019

Måndagslistan!

Jag:
Med risk att låta hemskt gnällig så vaknade jag ju med ont i halsen IGEN. Samt snuvig men samtidigt jättetätt. Huvudvärk och trött och seg. Började beklaga mig på jobbet när en kollega frågade mig om jag inte känner av pollen. Då slog det mig att jag faktiskt hade liknande känsla förra året vid den här tiden. Så jag åkte till apoteket och fick med mig receptfria allergitabletter som jag ska ta i en vecka och se om det blir någon skillnad. STACKARS alla ni som har riktig pollenallergi alltså. Känner mig helt depp för detta lilla jag.

Familjen:
Pigga och friska. Ääntligen rök Livs framtand som stått på trekvart i flera månader. Ringde till slut tandläkaren i fredags och fick en tid idag. I lördags hade Liv en kompis här och de körde lekbrottning i studsmattan när hon råkade komma åt munnen på Liv. Var beredd att betala kompisen alltså. Så himla skönt att den är borta.

Veckan som gick:
En bra vecka förutom att jag känt mig som jag har gjort då. Jag har målat klart väggarna på hallen, Lars har grejat med en vägg som vi ville förlänga lite. Han har också målat taket. I fredags hade vi Livs stora kusin med flickvän här som firade Liv så vi åt hamburgare och spelade Livs nya spel och umgicks.

Veckan som kommer:
En ganska intensiv jobbvecka med utbildning ena kvällen och studieresa till Örebro en utav dagarna. Tur att jag har några tidiga dagar också. Ska försöka köpa lite blommor och plantera. Göra lite vårigt ute.

Veckans bästa:
Måste ändå säga att Livs tand är borta. Det har liksom varit ett gnällande/tjatande/hotande/orosmoment kring denna tand.

Vad jag ser fram emot till helgen:
Ännu en hemmahelg. Vill bli klar på hallen någon gång så att vi kan börja med projekten utomhus. Just nu känns det som att det inte kommer bli klart utan att vi får ta en paus för att hinna med det som är mer väderberoende ute. 

Drömmer om:
På riktigt, KAN det sluta blåsa?

Min träning:
Ja, trots den sjuka känslan så blev det två pass hemma, fyra rastpromenader och en joggingrunda. Insåg också att jag inte fikar så mycket längre. Jag tog en morotskaka i fredags men annars kan jag verkligen avstå och känner inget sug. Synd bara att det inte märks på vågen...

Inga kommentarer: