måndag 30 december 2019

Måndagslistan!

Så var det dags för årets sista måndagslista. Och förmodligen också den sista måndagslistan på bloggen.

Jag:
Bra. Njuter verkligen av mina lediga dagar!

Familjen:
Bara bra!

Veckan som gick:
Julfirande såklart. Vi fick ju modulera om julfirandet i år och tanken var att vi skulle fira jul med min stora familj på annandagen men det blev framflyttat till igår. Så igår var vi nästan hela dagen hos min bror. Eftersom flera av oss var lediga idag så stannade vi kvar och spelade spel. Så himla roligt. Vi hamnade inte i säng förrän efter 01. Så imorse när jag vaknade hade jag så ont i huvudet, mådde lite konstigt och trodde nästan att jag skulle behöva kräkas. La mig i soffan efter frukost medan Lars och Liv åkte till Finnfallet. När jag vaknade en och en halv timme senare så var huvudvärken nästan borta. Solen sken och jag bestämde mig för att ta en promenad.  Så himla härligt med sol. Fick världens energi och började städa förrådet när jag kom hem. :)
Annars under veckan så var vi till Mjönäs och firade julafton. På juldagen försökte vi ta det lite lugnt men blev lite rastlös och kom ut på en skön långpromenad. På annandagen var Lars och Liv till ishallen och senare på dagen var vi allihop på bio och såg Frost 2. På fredagen jobbade Lars, jag hade en kompis här på fika. När Lars slutat så åkte vi till Hammarö för Lars skulle köpa slalomskidor. Lars åkte upp till Mjönäs på kvällen och jag och Liv myste i soffan. Kollade på Astrids Jul och avsnittet när barnen i Bullerbyn firar jul. På lördagen var Lars borta hela dagen. Jag passade på att träna och sen tog jag med Liv till bowlinghallen. 

Veckan som kommer:
Imorgon är det ju nyår. Vi firar som vanligt här hemma med god mat, spel och mys. Jag har precis förberett en efterrätt och det luktar brända mandlar så gott i huset. Längre fram i veckan väntar lite äventyr men det är fortfarande en hemlis för Liv.

Veckans bästa:
Att ha förmånen att fira jul flera gånger.

Vad jag ser fram emot till helgen:
Inget speciellt egentligen. Hade ju hoppats på snö så att vi kunde åka längdskidor och pulka men vi får hitta på andra saker istället.

Drömmer om:
En bra nyårskväll och ett fint 2020.

Min träning:
Tänkte att jag skulle ta långpromenader varje dag när jag är ledig men det är inte alltid lätt att tajma in men två st blev det i alla fall och två tabatapass.

Inga kommentarer: