måndag 9 december 2019

Måndagslistan!

Jag:
Bättre denna vecka än förra i alla fall. Men började bli tätt i näsan i början på veckan och har varit väldigt trött. Det är jag fortfarande men överlag mår jag bättre.

Familjen:
Bara bra! Tror att Liv börjar längta lite efter jullov faktiskt.

Veckan som gick:
Jobbvecka. En kväll hade vi ett gemensamt apt med de andra förskolorna som vår rektor ansvarar för. Där fick vi berätta för varandra vad vi arbetat med under hösten och det var en väldigt trevlig kväll. Liv var på kalas på fredagskväll. Jag hämtade ut min nya mobil. Under helgen bakade vi pepparkakor, jag hängde upp julgardiner och gjorde klart min stjärngirland. Torkade apelsiner och hängde upp, var på julmarknad och på lucia i kyrkan.

Veckan som kommer:
Jobbvecka. En ganska intensiv med flera sena tider, mentorsträff en eftermiddag och ett möte en annan och luciafest på jobbet. Tror det kan bli skönt med fredag sen. :)

Veckans bästa:
Att jag fick hämta ut min nya mobil. Min förra slukade batteri nu i slutet så känns skönt med en ny. Och lucia i kyrkan. Såå himla fint!

Vad jag ser fram emot till helgen:
Fortsatt adventsmys. Känner inte för att göra några större utsvävningar helgerna framöver. Hoppas kunna komma ut och plocka granar. 

Drömmer om:
Igår när vi vaknade så snöade det för fullt. Tyvärr övergick det i regn och allt försvann. Längtar efter att gå ut i skogen och plocka några smågranar, lummer osv men vädret nu är ju inte alls lockande. Vid den här tiden brukar jag alltid ha det pyntat vid entrén.

Min träning:
Inte ett enda pass blev det denna vecka. Jag har inte haft någon ork över till det. Har tagit mig ut på rasterna i alla fall så fick till fyra promenader ändå, alltid något.

Inga kommentarer: