tisdag 26 januari 2010

Gårdagens shopping!

På Ikea köpte vi (b la) tre tavellister till köket. De fick sambon sätta upp medan jag höll till i sovrummet och fixade. (Kommer ett eget inlägg snart om det!)
Kan inte gå på Ikea utan att svänga in på tygavdelningen. Var ute efter ett speciellt tyg och hittade, till min lycka, det. Beige färg och materialet är lin men inte så där tunt utan man får lite jutekänsla över det. Jag ska sy kuddöverdrag av det. Har beställt två jättefina kuddöverdrag från en nätbutik. Tror det blir toppen tillsammans.
Sen var vi inne i en helt underbar butik. De stora arken är stryka-på-bilder som jag tänkt stryka på mina ej ännu sydda kuddöverdrag.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jessica.Jag har köpt samma linnetyg som du fast i grått.Har börjat sy(!)raka längder till garderoben i sovrummet,som i stort sett är klar.Min man elektrikern har satt upp bra belysning framför o bakom själva klädstängerna.Vita linnelängder hade jag redan och kanske det blir en eller två längdr i svart.Kan bli bra..Håller på att kolla in vad man kan klä in muren i .Peter vill absolut inte ha den helvit.Men alternativen känns så där,kakel,klinker eller tegel..? Har idag var på "utbytet",det kändes bra.Alla ställen har sina bekymmer att brottas med och ligger inte i fas med tras,icdp etc...Vi kan nog sträcka på oss!kram Maria

livet på myra sa...

Nu blev jag längre :) Känns "skönt" att höra, det brukar inte komma fram vid stora sammankomster...Det gråa tyget hade jag tänkt köpa till jul, och haft som löpare tvärs över så att säga, men hittade inge bra rött tyg till så det blev aldrig nåt. Så bra pris på tygerna på ikea.
Får nog ta en tur till Krokbäcken snart och kolla vad ni sysslar med tror jag, nyfiken ;)