lördag 16 januari 2010

Jag är hemma!!

Nu har jag kommit hem tillbaka efter operationen. Allt har gått bra men är lite trött och har himla ont i nacken. Man får se, höra och vara med om en del saker när man ligger på sjukhus. Tänkte jag skulle berätta vad jag har varit med om...
* När jag vaknar upp på uppvaket kommer en sköterska fram och frågar hur jag mår. Jag "-Jag har så jävla ont i armen". Hon, lite oroligt frågande "-I armen"? Hon funderar nog på vad som gick fel, det va ju i halsen jag opererades men hade så himla ont av kanylen som satt i armvecket.
* Besökstider kan vara spännande. Jag kom upp på avdelningen 1-2 timmar efter jag vaknat. Somnar med musik i öronen men tvärvaknar när grannen får besök av säkert 6 pers varav 2 barn som pratar HÖGT, skrapar med stolar och stannar LÄNGE! (Kändes det som i alla fall).
* Dagen efter operation blev jag körd i rullstol ner till öron,näsa,hals mottagningen för att kolla stämbanden. Hinner inte få med någon filt utan sitter där i vit stoooor rock, som trots storleken inte täcker mina lår, och snygga sjukhusknästrumpor och försöker se lagom oberörd ut. En äldre sköterska tyckte nog jag var på gränsen till vulgär (?) så hon gav mig en filt att lägga över mig...Synd att hon inte hade en bh i bakfickan också.
* När jag intog min lunch en dag så tömdes en kateter på andra sidan skynket, alltså 1 meter från mig. Vimmelmagig får man inte vara på sjukhus.
* Jag har sett 27 olika färger på urin, typ. Dock var inte alla mina utan de har kommit vandrande förbi mig i fina bag in boxar, legat på bord eller skvalpat i något kärl. Fan vad mycket urin det finns!
Överlag måste jag ändå säga att jag har haft en bra sjukhusvistelse. De flesta är jättegulliga och måna om att man ska ha det bra. Människorna man hamnar tillsammans med i rummen är trevliga och pratar lagom mycket med en.
MEN att få komma hem är ändå det bästa!
Nu ska jag bara vila och kolla igenom alla mina favoritbloggar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Jessica =) Skönt att det är över med operationen. Ja det kan hända mycket på sjukhusen...tur att man inte behöver vara där så ofta. Krya på dig nu och vila ordentligt. Själv är jag brakförskyld och Joel har haft magsjuka. Jihaaaa NOT. Vi kanske syns på APT på TIS om du orkar. Må så gott som du kan;-) Kram Liselotte

Anonym sa...

Hej du! Va roligt du beskrev din sjkhusvistelse! Man får ju lite annat perspektiv när man ligger där,glla läget är det som gäller.Själv väntar jag på att snickar Henrik ska komma o säga -inga problem att slå ut väggen o sätta in kamin,fort ska det gå o billigt blir det!(in my dream)Fann en gammal smal spegeldörr i uthusa. Grå avflagad färg på,undrar om jag ska skrapa av den o ta in den nånstans?har du nån ide? kram maria

Anonym sa...

Hej igen. Glömde berätta om degtråget.skulle vilja skicka en bild men mobilkameran är dålig o via digitala tar för mej lång tid om det överhuvudtaget går!Iaf så la jag de gamla spetsarna efter kanterna o gamla örngott med spetsar o gamla hemvävda linnehanddukar inuti o nån liten spetsduk.Rätt fint men ja vet inte om det riktigt passar in ... <3 maria

livet på myra sa...

ÅÅhh nu blir jag avundsjuk! Skitsnyggt att bara ha lutad mot en vägg. Har sett det på flera bloggar, tänkte jag skulle hålla utkik efter en sån, har bara en fullstor innedörr ute i uthusen. Tycker det är jättefint!! Ta in omedelbums :)

livet på myra sa...

Låter jättefint! Du har skatter!!