lördag 30 januari 2010

Mera shopping!

Igår när vi skulle åka till svärföräldrarna så tog vi en annan väg än vi brukar och åkte in på en Second Hand affär.

Där fyndades en spegel, som hamnade vid pigtittaren, mandelmusselformar och ett gammalt nothäfte. Vi stannade också till hos sambons farmor för att kolla om det fanns mer grejer som skulle bort. Då hittade jag sjalen som är med på bilden.

Även denna margarinlåda.

Och ett jättefint virkat överkast.

När vi kom till svärföräldrarna passade vi på att kolla i deras uthus och i "Gammelstöga". Därifrån fick vi med oss tre stolar och ett bord. Jag har en tanke om hur altanen ska se ut när det är dax att göra iordning den. Vi hann ju aldrig utnyttja den i somras eftersom den inte blev klar förrän långt in på hösten. Vi fick även med oss två fönster. Så nu längtar jag tills det blir varmare ute så jag kan dra igång med mina målarprojekt!

5 kommentarer:

rustik charm sa...

Hej Jessica.

Vad mycket fint du har där:)Och din pigtittare gillade jag verkligen.

Ang inläggen du undrade om. Det händer mig oxå ibland när jag börjar skriva på ett inlägg en dag och fortsätter och publiserar det en annan dag. Då hamnar det på dagen då jag började skriva inlägger. Detta ändrar man genom att ändra datumet när inlägget ska publiseras. Om det nu är detta som händer för dig. Annars har jag ingen lösning för dig.

Ha en bra dag.
Kram Kristina

livet på myra sa...

Ja, visst är pigtittaren fin. Är jättenöjd över den :)

Provade att göra som du sa med inlägget och det verkar funka!! TACK! Måste passa på att fråga om du kan hjälpa mig med en sak till :) Sparar du alla dina inlägg el kan man radera dom utan att de försvinner från själva bloggsidan?

Kram Jessica

Emma sa...

Hej hopp!

Å! Virkade överkast ska man verkligen ta till vara på! De är ju så fina! Och vad mycket arbete som ligger bakom!

Visst är det roligare med inredning sen man flyttade till hus? Du verkar ha kommit igång ordentligt! Roligt! Krams

rustik charm sa...

Hej Jessica. Jo jag sparar alla inlägg som jag publicerat, tror dom försvinner annars.

Kram

livet på myra sa...

Okej! Känns bara som det blir så många...tänker på de som har flera tusen ;)

Kram