måndag 29 mars 2010

Blandad kompott!

Jag har gått och blivit dunderförkyld! Gick hem ifrån jobbet i torsdags pga halsont och huvudvärk. Under helgen blev det värre och nu rinner näsan, jag är hes och ögonen svider. Jag blir så himla rastlös av att vara sjuk och orkeslös. Dessutom jobbade sambon hela helgen så idag hade jag spunk!! Var tvungen att göra NÅT! Så idag har vi varit och beställt två toaletter. Snacka om att vara ute i god tid.
Passade på att gå in i blomaffären och fick äntligen tag på vita pärlhyacinter. Så glasflaskorna fick ge vika för blommorna.




Sambon har grejat med rivningen. Han har rivit innertaket nu. Låg nog 2 dm tjockt spåntäcke däruppe. Vi har också haft ett getinghotell mellan taken. Fanns mååånga men denna tog nog priset. Lyxhotellet kanske?!


Jag suktade efter frisk luft så jag började skrapa lite på möblerna som ska stå ute på altanen. Tre stolar, en soffa och ett stort bort ska jag ta mig an. Med tanke på att jag orkade en halv stol idag så ser jag optimistiskt på det fortsatta arbetet :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej.Jag har forskat lite om ert hus.Dvs jag frågade pappa! Han kom inte ihåg att huset sett något annorlunda ut än nu, förrutom olika färg på yttervägg.Sven i Myra är född där och hans mamma o pappa hette Oskar o Tilda.Myra hörde i hop med en annan fastighet förr Myrgärdet,(Myrjaal)det är huset på vänster hand efer korsningen mot Bäck.Inte där Linda o Dennis eller Nicke o Lena bor utan nästa.Kanske kommer det mer saker ur pappa för berätta kan han ,hur länge som helst....Glad påsk! Maria