onsdag 24 mars 2010

Felsägningar!

Både jag och sambon har en tendens att säga konstiga saker ibland. Särskilt jag som vänder på meningsföljden och har så brått att säga det jag vill ha sagt att det blir tokigt. För flera år sedan började vi skriva upp felsägningar och uttryck. Boken har legat i en byrå sen vi flyttade till huset men nu har den fått komma fram igen. Det är ju så kul att skriva upp, gå tillbaka och läsa när man glömt bort och skratta tillsammans.
Så här bjuder jag er på en som utspelades för några år sedan:
Vi sitter i bilen på väg hem från Göteborg. På radion börjar "The worrying kind" med The Ark att spelas.
Sambon: -Åh, thö Ark.
Jag: -Thi Ark heter dom! Börjar ordet med en vokal heter det "thi", inte "thö". Man säger ju inte thö apelsin utan man säger faktiskt thi apelsin!
Sambon: -Är du säker? (ironiskt) Jag tror det heter orange.

1 kommentar:

Emma sa...

Hahahahaaa! Tack, just den uppiggning jag behövde!! Kraaam