söndag 21 mars 2010

Vi fortsätter riva!

Idag när vi vaknade snöade det riktigt mycket. Stooora flingor. Va inte våren på väg??

Vi fortsatte med att riva men vi höll oss på insidan. Kylen och frysen som stod i hallen får flytta in i köket nu. Senare när det stora utbygget är klart ska inte kylen och frysen stå där det står nu utan längre in liksom. Eller ut, hur man nu ser på det... Och en ny kyl och frys ska inhandlas. Längtar efter en stor frys så man kan göra massa fikabröd och stoppa in.
I med isolering och upp med asfasboard.

Vi hann och riva lite gipsväggar också, fy vad det dammade. Vi vädrade och hostade.

Och där kom fönstret fram också från insidan :)


3 kommentarer:

Emma sa...

Gud vad duktiga ni är!! Ska bli ur-spännande att se resultatet sen..och bli bjuden på allt det där goda fikat du ska lagra!! Kramar

Sköna o Gröna Ting sa...

Jisses vad ni är duktiga, sliter som attans och vad bra resultat det kommer att bli!!
Visst är det väl roligt att fixa nytt även om det är hårt arbete.

Igår gjorde jag ett riktigt hårt arbete.., planterade mina första penseer.., JIPPI!!!!
Nopp, det var absolut INTE hårt, jag stod vid köksbänken med ett JÄTTE leende när jag planterade:)

Snart är våren här, snart alldeles snart!
Kramar till dig
Marianne

livet på myra sa...

Det känns så kul att äntligen få riva det för då vet man att snickarna är på väg! Ångesten jag haft har börjat gått över till en längtan :) Det kommer säkert bli jobbigt och huset kommer se ut som ett bombnedslag ett bra tag men det får det vara värt.

Kramar till er båda, Jessica