onsdag 10 mars 2010

Mitt största projekt hittills.

Just nu är det lite stilla på pyssel och projektfronten...Det är ju så ibland, man prioriterar annat i livet. Inte så att jag väljer bort något för bloggandet skull. Detta är min hobby men inspirationen, tiden och orken går ju i perioder, så är det!

Tänkte visa er vad jag sysslade med några veckor i höstas innan jag började blogga. Jag gick och drömde om att starta en blogg men vågade inte riktigt ta steget. Så jag låtsades att jag hade en blogg, tog kort på mina projekt och funderade vad jag skulle skriva i mina inlägg, hihi.

När jag flyttade till min första lägenhet (1999) så köpte jag detta vitrinskåp. Jag tyckte det var jättefint då. Efter några år och ny lägenhet var jag så trött på det och tyckte det var så fult så jag var på väg att sälja det. Dock vart det aldrig sålt utan fick stå hos min syster några år. När vi sen flyttade till hus blev jag sugen på att måla om det. Med förhoppning att jag skulle tycka bättre om det då.


Fick tips på en annan blogg hur jag skulle måla för att få fram den gamla slitna stilen. Först målade jag med en mörkbrun färg. Sen målade jag med utspädd vit grundfärg. Tror det blev fyra lager med den vita färgen. Sen gick jag över med sandpapper för att få fram nötningar.

Lite pilligt också med alla "spröjs".

Nu står vitrinskåpet i köket och jag är såå himla nöjd! Blev ett helt annat skåp!


( Det är inte riktigt lika snett hos oss som det ser ut ;) )

1 kommentar:

Nathalie sa...

Tycker att detta skåpet är så fint =)