söndag 28 mars 2010

Påskägg!

Jag har aldrig varit direkt pysslig. Har alltid tyckt om att måla om saker och så men när det kommit till småpyssel har det blivit no-no. Har inte haft tålamod till sånt men på sista tiden har det hänt nåt. Började märka det innan jul när jag satt och gjorde adventskrukor utan att få ett utbrott "a-la-nu slänger jag skiten, det här går inte."
Så när påsken började närma sig så var det dax att ta fram pysselsidan igen. Och den sitter inte så långt inne längre... Lite terapi kanske...

Köpte påskägg och klippark på Panduro. Handgjort papper på Noll 54 och notbladen är köpta på en second hand affär. Tyget är småbitar jag klippt till av det som blev över när jag sydde kuddöverdrag.
Igår gjorde jag en krans av björkris.

Några glasflaskor fick också vara med. Gillar ju som bekant glasflaskor.


Kolla in duken. Är faktiskt två kökshanddukar från början. Klippte bara bort den sydda kanten upptill där hämpen sitter, nålade ihop och körde racer med symaskinen. Klart!!
Hade tur när jag köpte dom. (Jag är världens ärligaste människa när det kommer till betalning, har t o m gått tillbaka till en affär när jag fått för mycket pengar tillbaka). Men den här gången var jag inne på en stormarknad och kassörskan tog bara betalt för en :) Så 35 kronor för en duk, inte illa. Och jag tänker inte ha dåligt samvete...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hello! Snygga ägg!! Apropå det där med tålamod, kan ha att göra med att man blir äldre kanske.. Snart ska du se att du är uppe vid sju på lördag morgon också, och njuter av vilken lååååååång dag du har framför dej! Hälsa Lars, kram syster yster

rustik charm sa...

Hej där Jessica.

Fint påskpyssel du gjort:)

Kul att du gillade min header, dock inte jag som gjort den:). Vet inte riktigt vad som går fel för dig. Har du testat att använda en bild som inte är så stor, tex spara ner en av bilderna ovan och använd. Högerklicka bara på den, inte förstora upp den och se om det är det som är fel. Är inte så duktig på detta själv men det brukar bli bra för mig. Lycka till.

Kram Kristina

Anonym sa...

Hej!va`du grejar!Tyvärr kan jag ej se dina bilder av allt fint ,error när jag försöker få upp bilderna :( hoppas du piggnar till...Maria

livet på myra sa...

Hej! Nej blogspot var skitdryg igår, kunde inte lägga in bilderna som jag ville. Och jag kunde inte se alla bilder på min blogg. Inte på andras bloggar heller.

Men nu verkar det vara i sin ordning!