lördag 6 juni 2015

Nationaldag!

Idag vaknade vi till ett helt annat väder än vad vi njöt av igår. Regn och blåst. Hann få upp flaggan iallafall innan det kom en störtskur och vi skulle packa in oss i bilen. Vi åkte till Mormors glasscafé i Lysvik, dagen till ära. Jag som inte är så glassfrälst egentligen klämmer alltid i mig en glass med tre kulor, grädde, bär och topping när jag är där men det är ju så himla gott! Miljön gör ju sitt också. Vi hamnade i en soffa som vi bara satt och myste i efter vi ätit upp. Det var lugnt där idag så vi kände oss inte tvungna att skynda vidare. Tog en sväng i deras lilla butik och såg många fina saker men köpte inget. 
Hann med en promenad när vi kom hem,fixade god mat, pulled chicken med tacosmak, målade lite mer på mina solstolar och bytte ut en del av jorden i den ena pallkragen och sådde gurka i den. Vet inte om det går att så i pallkrage men det lär väl märkas. Dagen avslutades med soffmys, Liv och Lars framför varsin film och jag med en bok.
Vad har ni gjort idag på nationaldagen?

Inga kommentarer: