onsdag 24 juni 2015

Go känsla i magen!

Idag gjorde jag verkligen något spontant och väldigt olikt mig. Ni som känner mig vet att jag inte ofta gör spontana köp utan kan vela hur länge som helst över vissa saker. Och inte heller har jag varit så duktig på att hjälpa till när flyktingarna anlänt till Rottneros och Gyllby, inte utav egoism och lathet utan kanske mer av feghet. Men idag, på jobbet, kom det en kvinna som är pensionerad lärare till oss. Hon hjälper flyktingarna som kommer till Gräsmark, framför allt med svenskundervisning men också med andra saker. Hon frågade ifall vi hade någon bilbarnsstol till ett litet barn. Det har kommit en ny familj med en liten bebis och imorgon ska de till BVC och ska åka i bil... Vi har inga på jobbet, bara gamla stolar för större barn. Jag som får lite smått panik på folk som vänder sina barn för tidigt fick verkligen ångest av att tänka på en liten bebis i en stor stol, framåtvänd. Eller i sin förälders famn. Jag själv har ingen stol kvar efter Liv då vi lånade så just då fanns det inte så mycket vi kunde göra. Efter jobbet hade vi planerat en tur till Hamsterboa och när jag gör sista varvet i affären så ser jag ett babyskydd för 100 kronor! Gissa om jag köpte den. Lite solblekt men nytvättad nu ikväll och fullt duglig för en liten plutt på några veckor.
Till slut fick jag också äntligen tag på denna kvinna som får hjälpa mig att förmedla stolen imorgon och hennes tacksamhet gick inte att ta miste på!

3 kommentarer:

Det mörka tornet sa...

Bra jobbat!! Kram Emma

Anonym sa...

Ja ibland känns det helt rätt att hjälpa till!
Detta var en av bra saker man kan göra.
Kram från farmor

Anonym sa...

Fint gjort av dej!!!!!