måndag 1 juni 2015

Vimmerby!

Vilken härlig mini-semester vi fick. Vädret var ju tyvärr verkligen sådär, på fredag när vi gick på Vimmerby frös jag så mycket. Solen kikade fram och värmde korta stunder men mest var det blåsigt och regnigt. 
I början när vi kom dit så tyckte jag faktiskt att Vimmerby kändes överskattat men under dagen ändrade jag åsikt...:) Det fanns en hel del att se så det var roligt för både oss och Liv. Allt var inte igång eftersom vi åkte på försäsong, därför räckte det också gott och väl med en dag i parken. Bland olika byggnader från Astrid Lindgrens filmer fanns lekställen som "Inte-stöta-marken" och "Den lilla lilla staden" där man kan kika in i fönstren och t ex se när Pippi köper massa karameller.
Pippi-teater.

Bullerbyn.
Bäst av allt, enligt mig, var teatern med Emil när han fastnar i soppskålen. Antons snålhet får en verkligen att skratta rakt ut. Fördelen med att åka försäsong var att efter teatrarna får barnen komma fram på scenen, hälsa på de olika karaktärerna, ta kort tillsammans och titta in i husen. Det finns det inte utrymme för under högsäsong (som jag förstod det) .

Den lilla lilla staden.
Mattisborgen.

Ja, det var lite om Vimmerby det. Är det någon som undrar något är det bara att fråga...
Nästa gång tänkte jag visa lite bilder från resten av vår mini-semester.

Inga kommentarer: