lördag 20 juni 2015

Midsommar!

I fjol var vi ju i Turkiet på midsommar. Men i år var vi hemma och firade med tre vänner och deras familjer. Vi sågs redan till lunch och åt tillsammans, plockade blommor och klädde en liten stång och gjorde kransar till barnen. Sen packade vi in oss allihop i bilarna och åkte till Hembygdsgården. Precis när stången var rest så började det att regna. Så typiskt men det gav sig rätt fort och under tiden det regnade fick barnen glass för att de hade kransar i håret. Sen blev det lite dans kring stången innan vi for hemåt igen. Lite jordgubbar med grädde och cheesecake och kaffe med lite frågequiz till. På kvällen grillade vi och såg regnet som precis gick förbi. (Hade vi varit hos oss så hade det spöregnat på oss.) Lite mer frågesport och sen blev det dans kring vår lilla stång. Barnen lekte hela dagen och vi hade det riktigt gött. En toppendag helt enkelt.

Jag provade en ny potatissallad som var superenkel att göra. Med potatis, rödlök, soltorkade tomater, fetaost och ruccola. Och en dressing ovanpå av olja, vitvinsvinäger och senap. Den var supergod så den blir det nog flera gånger under sommaren. Det blev såå mycket kvar så idag bjöd vi hit min bror med familj på sen lunch. Mysigt!

Resten av kvällen var vi ute och pysslade lite var för sig. Nu blir det nog soffan och något gott. Trots att jag var nykter igår så känner jag mig lite bakis eftersom vi inte kom i säng förrän midnatt, hör verkligen inte till vanligheterna för en annan längre. ;)

Inga kommentarer: