onsdag 27 april 2016

Bekännelse!

Alltså, jag och människor som har fina trädgårdar synkar inte riktigt. :) 
I lördags skulle vi försöka ha lite trädgårdsdag och jag hann knapp ta i krattan så blev jag på dåligt humör. Plus att det blåste, något som jag också avskyr. 
När vi flyttade hit hade vi en fin rabatt men då var också kvinna som bodde här sjukskriven och hade trädgårdssysslor som terapi. Hos mig är det precis tvärtom- jag behöver terapi efter att jag gjort trädgårdssysslor. Hur som helst så var rabatten såklart jättefin med blommor som ingen kunde namnen på. Min första insats i den rabatten var att ta bort, vad jag trodde var tistlar, vilket sen visade sig vara vallmo och sen har det väl bara gått utför kan man säga. Har gjort några tappra försök att rensa på ogräs men jorden är numera stenhård och rabatten alldeles för stor.
Sen är det ju så också att vi har lagt ner mycket tid på huset, det har varit prio ett. Gräsmattan har varit uppgrävd i lite olika omgångar men den har vi alltid klippt och hållit efter.

Ja, om någon månad är den härligt vildvuxen...


1 kommentar:

Emma sa...

Haha, ja jag förstår dig. Hatar också att pyssla i rabatter. Det funkar bra med grönsaksodlingar. Då får man ju ut något av det sedan iaf. Kram