onsdag 13 april 2016

Plantering!

Ja,vi är ju inte direkt familjen med de gröna fingrarna...Jag är glad om jag orkar hålla liv i de blommor jag planterar på sommaren. Och ifjol när vi köpte gurkor för att så, så köpte vi visst Västerås-gurka. :) Tyckte aldrig att de blev stora och det hade ju sina förklarliga skäl. I år har vi varit så förutseende att vi försådde gurka förra helgen för att kunna plantera ut i början av sommaren och hinna njuta av gurkorna innan hösten. Denna gång vart det också vanlig gurka. :)
De får stå i tvättstuge-fönstret där solen ligger på under dagen men det har ju inte varit så många dagar med sol. Gissa om jag blev förvånad när jag såg att det redan kommit upp grönt.

Liv är jätte-engagerad i detta och har koll på dom. Nu hoppas vi på lite mer sol så de växer och blir riktigt stabila innan det är dags att plantera ut i pallkragarna. 

Inga kommentarer: