lördag 16 april 2016

Blått!

När jag flyttade hemifrån efter studenten var blått min absoluta favoritfärg i inredningen. Jag målade auktionsfyndade köksmöbler i blått, sofföverdraget och sängöverkastet var blått och glas och porslin gick i blått. Ja, jisses vad allt var blått. Efter några år tröttnade jag ordentligt och har sedan dess haft jättesvårt för den blåa färgen. Det marinblåa har ändå gått bra på kläder men inredningsmässigt så går det mesta fortfarande i ljusa toner. MEN nu är det ju modernt med paisley-mönstrat och det är fint tycker jag. Köpte mönstrade kuddfodral på Ellos och enfärgade på Ikea. 


Och när vi var i stan sist så köpte jag bordstabletter i blått på Indiska. Tycker det är fint att ha som en liten "duk" på bordet. Lagom stort blir det också, lätt att flytta på. Brukar ha en bricka med olika ljuslyktor på men nu ställde jag alla direkt på.


2 kommentarer: