måndag 1 januari 2018

Årskrönika 2017!

Januari:
Vi tog en tripp till Göteborg för att se Disney on ice med Frost-tema. Såå bra för hela familjen. Det blev också lite skidåkning för oss.

Vi tog tag i vår kaoshall och byggde en ny hatt och skohylla. Nedan en bild mitt i det arbetet.

Februari:
Jag passade på att ta ledigt på Livs födelsedag och vi tog med några av hennes kompisar och åkte till Vintertorp för lek och korvgrillning. Vi firade hennes och Lars födelsedag och jag fick upp välbehövliga hyllor i mitt pysselrum.
  


Mars:
Påsken blev en vit historia när det kom en massa snö på natten till påskafton. Jag lyckades dra på mig en riktig influensa, min första någonsin tror jag, och spenderade det mesta av påsken under täcket.

April:
Våren bjöd på två fina dop för Malva och Loke.

Maj:
Vi firade in våren i vårt vitsippeland.
Liv hade sin sista sommarfest på förskolan. Och jag svor högt åt att "klippa gräsmattan-säsongen" började. Det blev bättre när vi bytte framhjul på klipparen...:) Vi la också golv ute i Boa och målade det.

Juni:
Vi åkte till Vimmerby och hade fantastiska dagar i Astrid Lindgrens värld. Tror att vi upplevde de varmaste dagarna på hela sommaren i just Vimmerby.
Vi firade en 60-åring.
Vi försökte vara på Vattenlandet så mycket vi bara kunde. 
Till midsommar dukade vi upp ute i Boa. Och tur var väl det eftersom det som vanligt regnade.
Under sommarmånaderna fortsatte vi med uthuset och gjorde iordning ännu mer på framsidan.
Det blev urgrävt och nya rabatter och stenläggning framför jordkällaren.
Blir så himla fint tycker jag!

I juli åkte vi till Gotland på semester. 
Annars var vi mest på hemmaplan. Jag var ledig i sex veckor i år och det var alldeles underbart. Vi fortsatte renovera uthuset och fyndade på loppisar.
 

Augusti:
 Några dagsutflykter gjorde vi också under sommaren, bl a till Tusenfryd, Mariebergskogen och piratgolfen i Karlstad.
 Också förskoleklass-start!
Vi började också med projekt växthus.


September:
Vi fortsatte med växthuset och la tak och satte reglar där fönstren ska vara.
Livs vägg fick också ny brädfodring.
I september överraskade jag också Lars och Liv med en Örebro-resa. Och Liv tappade sin allra första tand.

Oktober:
Liv var på Halloween-party med kompisarna i klassen. Jag och Lars passade på att äta ute själva, för andra gången på två månader, rekord!! Vi bjöd också hit mamma och Jan på Halloweenfika.

November:
Började så smått förbereda julen med lite pynt och pyssel. Vi fick en hel del snö som låg kvar mer än bara ett par dagar.
Vi började lämna ut Save the date-kort. Nu känns det helt plötsligt på riktigt att vi ska gifta oss. 

December:
Vi började med att åka till Göteborg och jul på Liseberg. 
Vi bjöd in till glöggmys i Boa.
Vi bakade pepparkakor.
 Och firade jul.


Igår hade vi nyårsmiddag här hemma, bara familjen. På kvällen gick vi ut för att skåla in det nya året och vi tände tomtebloss!
Nu ser vi fram emot ett nytt år. Jag vill gärna hitta energi till bloggen igen, inte minst för min egen skull. Vi får se hur det går med det.

Gott Nytt År till er!





4 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj vad ni hinner med på ett år! Kul när du/ni dokumenterar då ser man verkligen vad som hänt. Ser fram emot ert bröllop.
Stor kram från farmor

Anonym sa...

Skönt att du är tillbaka-jag har saknat dej ;-)

livet på myra sa...

Ja, det är ju det som är så kul. Och när jag inte lägger ut här så glömmer man så lätt.
Jaa, jag med!! :D

livet på myra sa...

Men va gullig du är!