söndag 21 januari 2018

En härlig helg till ända!

Åh, vilken underbar helg det blev! Den har känts lång för en gångs skull och jag har inte varit det minsta stressad över saker. Kanske jag hamnade i en skön känsla redan på torsdagskväll när jag handlade inför helgen innan jag kom hem efter jobbet. Jag är ju ledig fredagar men vill inte använda dom till att handla och städa. Istället så myste jag och Liv i sängen på morgonen med lite läsning. Efter frukost så tränade jag ute på altanen medan Liv lekte i snön och åkte skidor. Sen gjorde vi sällskap och åkte upp ett eget spår på gärdet som vi åkte lite i. Efter lunchen fixade vi fredagsmys. Och fikade nygjorda skorpor när vi var hemma tillbaks. När Lars kom hem åt vi tacos och smågrejade lite innan vi hamnade i soffan.
Igår kom en kompis hit och lekte med Liv och jag och Lars skulle göra ett nytt skidspår men då föreslog grannen att vi skulle låna hans spårsläde och den andra grannens bakskopa så att vi kunde göra ett bättre spår så det gjorde vi. Jag körde två varv på skidor och Lars och Liv åkte på bio. Idag tog vi ett varv i skidspåret allihop, Liv var jätteduktig och stod upp i backarna. Jag och Lars körde två varv till medan Liv gick till grannen och åkte skridskor på deras egenspolade plan.
Lars har också grejat med den nya kommoden vi ska ha på badrummet, Liv har lekt massa ute och åkt madrass, pulka etc. Jag har småstädat och plockat, rensat lite bland papper och sorterat upp, slängt våra köksdynor i tvätt (sånt där som känns som det aldrig blir av), tagit en promenad med podd i öronen och till middag idag fixade jag nybakat bröd till soppan. Nu är det söndagkväll och vi landar i soffan efter en väldigt händelserik och aktiv helg. Ikväll lär vi somna skönt.

Inga kommentarer: