måndag 19 december 2011

Bananfudge!

50 g skumbananer

2 dl strösocker

1 dl vispgrädde

50 g smör

150 g vit choklad

Klipp bananerna i mycket små bitar. Blanda dem med socker, grädde och smör i en kastrull. Koka upp på svag värme under omrörning tills allt smält. Koka försiktigt i 10 min under omrörning. Hacka chokladen i bitar och rör ner den så att den smälter och massan blir blank. Ta av kastrullen från värmen och fortsätt röra tills massan svalnat och ljusnat. Häll upp i smörad eller bakplåtsklädd form. Ställ kallt för att stelna och skär sedan i bitar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Din godisgris! Ja är inte så bet själv.Hittils har jag gjort: lakritsknäck,lakritskola,pepparmintskyssar,skumtomtefudge,ischoklad med bailys, och chokladkola....mums fast det mesta har jag gett bort.
Maria E ps. imorgon ska jag åka å hämta senaste korsordsvinsten.....mmsar så du får se..

livet på myra sa...

Å, lakritsknäck o lakritskola är jag också sugen på men det är bara jag som äter lakrits så det är lite tråkigt och göra å mycket själv. Men får se, det är ju inte jul än :)
Varför blir jag inte förvånad att du vunnit? ;) Tur att du höll dig borta från lindex-kvällen ;)

Anonym sa...

Mumma!! Gott du bakar!! Om jag vara Anna nu skulle jag säga; "Jag tycker inte om banan". Haha!! :-)

Vi får få till en träff snart igen nu va?

Kramar Emma
emmasnotskal.wordpress.com