onsdag 14 december 2011

Det här med julkort!

Jag tycker om att få julkort! Jag tycker det är mysigt att någon gång på året få något annat än räkningar i brevlådan. Och känna att någon faktiskt tänker på oss och vill önska oss God Jul! Förra årets julkortsskörd var ynka sex stycken. Själv skickade jag iväg minst tolv stycken, till familj, släkt och vänner. Varför har det blivit så att man knappt skickar julkort längre? Är det för att man kan skicka iväg ett mass-sms på julafton när man sitter i soffan och tittar på Kalle Anka eller att man kan skicka ett mail från jobbdatorn innan man går hem till julledighet? För inte kan det väl vara så tragiskt att man inte har tid, att skriva en liten julhälsning på några kort och skicka iväg?! Funderar på att ha en julkortsföljetong här på bloggen, kanske visa upp varje dags skörd för att se om det blir fler julkort i år. Vad tror ni om det?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du hade fått 7 kort förra året om inte Ica sjabblat med min beställning ;)
Kram Linda

livet på myra sa...

I know, du har faktiskt en godtagbar ursäkt :)
kram

Anonym sa...

här har vi skickat iväg 35, ska bli intressant att se hur många som kommer "tebaka" eller hur många man "glömt bort" att skicka till... / Cicci

Anonym sa...

Ja, jag håller med! Jättetråkigt att kortgrejen försvinner mer och mer! Tror det är som du säger, folk skickar jul-sms och jul-mail. Det kräver en mindre ansträngning och känns verkligen opersonligt! Det värsta är ju masssms!!! Samma till alla liksom!

Jag tycker det är lika tråkigt varje gång man fyller år. Det roliga med att fylla år är inte presenter utan att får kort och telefonsamtal tycker jag! Men för det mestar skickar folk sms nu för tiden! Tycker det är jätteopersonligt!

Kram kram Emma

emmasnotskal.wordpress.com